Kategorie
Artykuły

Siła infografiki

Infografika to mówiąc w najprostszy sposób – graficzny sposób prezentacji wiedzy. Za jej pomocą w przejrzysty sposób można przekazać nawet najbardziej skomplikowane informacje. To świetny pomysł, który można wykorzystać również w materiałach reklamowych, w których ilość miejsca jest ograniczona, takich jak np. na ulotki lub broszury. O czym warto pamiętać?

Dlaczego infografika?

To najważniejsze z  pytań, które musisz sobie zadać zanim przystąpisz do pracy. Do czego ma służyć infografika? Czy ma informować, bawi ć, edukować, sprzedawać…? Jakie problemy chcesz poruszyć? Do kogo chcesz dotrzeć?

Trudne sprawy w przystępny sposób

Infografika ma za zadanie przekazać skomplikowane informacje, w prosty, a nawet nieco zabawny sposób. Staraj się używać wykresów, map i liczb – podane w interesującej i wyróżniającej się formie, zapadną w pamięć o wiele szybciej. Uprość swoją ideę i pozwól, aby grafika mówiła sama za siebie. Postaraj się, aby wszelkie dane liczbowe były proste w swojej interpretacji. Spraw, aby odnosiły się do czegoś ciekawego.

Nie przesadzaj

Główną część infografiki stanowią oczywiście obrazki, ale uważaj- bardzo łatwo można je „przedawkować”. Przez to obraz staje się nieczytelny i niezrozumiały. W Internecie znajdziesz mnóstwo przykładów ciekawych infografik, zainspiruj się!

Nie musisz być grafikiem

To dobra informacja! W sieci dostępnych jest wiele programów służących do darmowego wykonywania infografik. W większości mają bardzo czytelne i przyjemne interfejsy, oferując jednocześnie naprawdę wiele możliwości. Wśród nich możemy wymienić np. Canvę (www.canva.com) lub Piktochart (www.piktochart.com). Z ich pomocą stworzysz naprawdę ciekawe infografiki, które zachwycą Twoich odbiorców.