Kategorie
Artykuły

Papier firmowy – jak go zaprojektować?

Papier firmowy to niezbędny element systemu identyfikacji wizualnej w każdej firmie, której zależy na swoim profesjonalnym wizerunku. Jak go zaprojektować, aby wyglądał idealnie?

Dobry papier firmowy to podstawa w budowaniu wizerunki marki, która stara się o pozycję profesjonalisty w swoim fachu. Odgrywa naprawdę istotną w rolę w komunikacji biznesowej- może motywować i zapraszać do współpracy lub wręcz przeciwnie- zniechęcać. Wszystko zależy od jego projektu.

Od czego zacząć projekt papieru firmowego?

Odpowiedz sobie na pytanie: do kogo chcesz dotrzeć? Jaki wizerunek chcesz zbudować w świadomości swoich odbiorców? Jaki charakter ma Twoja firma? Te rzeczy z pewnością bardzo dobrze wiesz!

Czy mogę wykonać projekt sam?

I tak i nie. Tak, jeśli masz umiejętności graficzne, znasz się na programach do tworzenia grafiki i masz wyczucie stylu. Jeśli jednak Photoshop to dla Ciebie czarna magia, to zadanie lepiej powierzyć fachowcom. Im dokładniej będziesz umiał określić swoje potrzeby, tym lepiej uda się grafikom przelać je na papier. Pamiętaj, że cena idzie w parze z jakością. Coś co jest tanie, niekoniecznie będzie dobre. Dlatego nie oszczędzaj- w końcu chodzi o Twój wizerunek.

Ilość informacji na papierze firmowym

Materiały graficzne firm są bardzo często przeładowane informacjami. Dwa adresy e-mail, trzy numery telefonów… To oczywiste, że na swojej papeterii chcesz umieścić jak najwięcej niezbędnych danych. Ale pamiętaj, że żyjemy w czasach, w których kontakt można nawiązać na wiele sposobów, dlatego tak szczegółowe informacje można sobie darować. Czasem wystarczy jedynie adres strony internetowej lub adres mailowy. Im więcej otwartej przestrzeni, tym bardziej papeteria jest profesjonalna.

Pamiętaj, dobre wrażenie robi się tylko raz!