Kategorie
Artykuły

Czy kalendarze reklamowe są na topie?

Nie można zaprzeczyć, że kalendarze reklamowe znajdują się w ścisłej czołówce topowych gadżetów reklamowych. Co wpływa na tą niesłabnącą popularność?

Długopis szybko się wypisuje, kubek może się stłucz, a koszulka sprać… A kalendarz? Służy cały rok! Dwanaście miesięcy to naprawdę kawał czasu. A im dłużej klient ma styczność z logo Twojej firmy, tym oczywiście lepiej dla Ciebie.
Kalendarz w pracy (szczególnie tej biurowej) to niemal podstawa funkcjonowania. I mimo możliwości zapisywania spotkań i ważnych dat na komputerze lub w pamięci telefonu, klasyczny papierowy kalendarz wciąż jest niezastąpiony.

Rodzaje kalendarzy

Kalendarze reklamowe występują w przeróżnej postaci. Od małych książeczek, po naprawdę duże w formacie A4. Od kalendarzyków kieszonkowych po te wiszące na ścianie. Każdy rodzaj daje inne możliwości, dlatego jeśli decydujesz się na tę formę reklamy, zastanów się na czym naprawdę Ci zależy. To oczywiste , że im mniejsza powierzchnia tym mniejszy będzie nadruk. Niezastąpiony wydaje się tu kalendarz książkowy, na którego stronach można umieścić informacje o firmie oraz o jej produktach. Oczywiście z umiarem- jeśli klient ma rzeczywiście korzystać z kalendarza, nie może wyglądać on jak ulotka lub folder reklamowy.

Po pierwsze użyteczność

To kryterium wydaje się tu najważniejsze. Kalendarz musi być nie tylko atrakcyjny pod kątem wizualnym, ale przede wszystkim praktyczny. Jeśli zależy nam na oryginalnym wzorze, postarajmy się, aby nasza wyobraźnia nie zaburzyła funkcjonalności projektu. Jeśli kalendarz wyląduje w koszu, będą to dla Ciebie pieniądze wyrzucone w błoto.
Projektując kalendarz trzeba pamiętać o wartościach i komunikacji firmy. Kalendarz agencji reklamowej może być kolorowy i zawierać piękne oryginalne zdjęcia. To z pewnością wzbudzi w klientach pozytywne uczucia. A czy taka forma kalendarza sprawni się w przypadku urzędu lub np. kancelarii adwokackiej? Raczej nie. Ale nawet w przypadku tego rodzaju firm i instytucji, warto dodać swojemu projektowi nieco oryginalności, aby nie zginąć w tłumie konkurencyjnych kalendarzy.