Wizytówki uznawane są za jeden ze sposobów wymiany danych firmowych w biznesie. Co warto o nich wiedzieć?

Najczęściej wizytówki drukowane są na papierze kredowym 350 g. Może on zostać pokryty połyskiem, matową folią lub soft touch. Niewielka forma wizytówek wykorzystywana jest nie tylko do umieszczania danych biznesowych, ale także jako kupony rabatowe, metki odzieżowe, skrócone instrukcje produktu czy też bilety.

Jakie są rodzaje wizytówek?
W ofercie znajdują się różne rodzaje wizytówek. Mogą one występować w dwóch formatach – popularnym 90 x 50 mm oraz euro 85 x 55 mm. Najczęściej spotykane rodzaje wizytówek to:
• wizytówki firmowe,
• wizytówki z hot-stampingiem,
• wizytówki plastikowe,
• wizytówki składane,
• wizytówki multiloft,
• wizytówki jednostronne,
• wizytówki dwustronne,
• etykiety (wizytówki z nawierceniem).

Rozwiązania wykorzystywane przy projektowaniu i drukowaniu wizytówek
Wizytówki mogą być drukowane tradycyjnym drukiem cyfrowym lub technologią offsetową. Ten drugi rodzaj zadruku opiera się na dodatkowym zabezpieczeniu lakierem dyspersyjnym (lub offsetowym).

Klienci mogą zdecydować się na różne rodzaje papieru. Aby uzyskać niepowtarzalny efekt, zazwyczaj wybierają papier ozdobny. Z reguły są one specjalnie barwione w masie, metaliczne lub perłowe. Niektóre papiery przeznaczone są do wizytówek, na których stawiane są pieczątki lub robione krótkie, odręczne notatki (np. papier offsetowy biały).

Ciekawym rozwiązaniem jest także uszlachetnianie. Wykonywane jest ono za pomocą połysku, matowej folii, soft touch oraz lakieru wybiórczego UV. W przypadku hot-stampingu mowa natomiast o metalicznym foliowaniu treści (lub grafik) na gorąco. Uszlachetnianie nie tylko zwiększa atrakcyjność wizytówek, ale także stanowi dodatkowe zabezpieczenie druku.

Projektowanie wizytówek – jak wygląda?
Aby wizytówki były oryginalne i odpowiednio spełniały swoje funkcje, powinny zostać dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Warto zadbać o to, aby projekt był dopracowany w każdym, najmniejszym detalu. Wizytkarty stanowią „żywą” reklamę firmy – i o tym należy pamiętać. Z ich pomocą można uzyskać pozytywną opinię wśród potencjalnych klientów.

Profesjonalne wizytówki powinny być odpowiednio dopracowane. Należy zadbać m.in. o ich rozmiar, właściwe rozmieszczenie treści, czytelność informacji oraz ich indywidualizację. Klient trzymający w ręku wizytkartę powinien od razu zorientować się, z jaką branżą ma do czynienia oraz gdzie szukać interesujących go informacji. Projekt powinien być przede wszystkim spójny z filozofią przedsiębiorstwa.

Drukarnia oferująca pomoc grafików to kompleksowe rozwiązanie, które umożliwia bezproblemowe przejście przez wszystkie etapy realizacji – od złożenia zamówienia aż po jego realizację i dostarczenie gotowych wizytówek do klienta.