W ofercie dostępne są różne rodzaje wizytówek. Od ich typu uzależniona jest nie tylko cena, ale także ostateczny charakter projektu. Najczęściej spotykane rozmiary wizytkart to 90 x 50 mm oraz 85 x 55 mm (euro). Ich design zależy od zastosowanych rozwiązań oraz technologii. Co warto wiedzieć o poszczególnych rodzajach wizytówek?

Najpopularniejsze rodzaje wizytówek

Wśród najpopularniejszych rodzajów wizytówek należy wymienić:
• wizytówki firmowe,
• wizytówki z hot-stampingiem,
• wizytówki plastikowe,
• wizytówki składane,
• wizytówki multiloft,
• wizytówki jednostronne,
• wizytówki dwustronne,
• wizytówki z nawierceniem, czyli etykiety.

Wizytówki firmowe
Wizytówki firmowe standardowe najczęściej drukowane są na papierze kreda mat 350 g. Wydruk może być wykonywany za pomocą druku cyfrowego lub technologii offsetowej. Jak sama nazwa wskazuje, wizytówki firmowe wykorzystywane są w kontaktach biznesowych. Powinny zawierać dane przedsiębiorstwa w czytelnej formie.

Wizytówki z hot-stampingiem
Metoda hot-stampingu opiera się na metalicznym foliowaniu na gorąco niektórych elementów wizytówki – logo lub informacji tekstowych. Tego typu rozwiązanie nadaje wizytkarcie profesjonalnego charakteru, świadczącego o wysokiej jakości usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Hot-stamping zabezpiecza wydruk, podnosząc jego atrakcyjność.

Wizytówki plastikowe
Wizytówki plastikowe powstają na plastiku PVC (o grubości 0,5 – 0,7 mm). Można je zadrukować w dowolnej kolorystyce. Zastosowanie takiego rodzaju materiału zwiększa ich trwałość, zabezpieczając m.in. przed działaniem wysokiej wilgoci czy też zalaniem.

Wizytówki składane
Wizytówki składane złożone są z czterech stron (dwóch kartek w formie „książeczki”). Z reguły zachowany zostaje standardowy rozmiar wizytkarty. Największą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość pomieszczenia większej ilości treści oraz swobodniejsze rozmieszczenie informacji.

Wizytówki multiloft
Wizytówki multiloft składają się z trzech lub czterech sklejonych ze sobą warstw papieru. Zazwyczaj zewnętrzne są w kolorze białym, wewnętrzne natomiast to warstwy barwione. Wizytówki multiloft wyróżniają się większą grubością – ich gramatura końcowa może wynosić nawet 810 – 975 g. Ten rodzaj wizytkart jest odporniejszy na zniszczenie.

Wizytówki jednostronne i dwustronne
Wizytówki mogą zostać zaprojektowane w formie jednostronnej lub dwustronnej. W zależności od tego cała treść umieszczona jest jedynie na froncie lub froncie i odwrocie wizytkarty. Wizytówki jednostronne świetnie sprawdzają się w przypadku niewielkiej ilości informacji. Większa liczba danych wymaga rozmieszczenia na dwóch stronach.

Wizytówki z nawierceniem, czyli etykiety
Etykiety to nic innego jak wizytówki z nawierceniem. Najczęściej ten rodzaj wizytkart stosowany jest przez producentów odzieży. Wówczas ubrania zostają dodatkowo wyposażone w metkę papierową. Na jednej stronie mogą znaleźć się informacje o firmie oraz jej logo. Na drugiej natomiast można umieścić cenę lub kod kreskowy.