Kategorie
Artykuły

5 elementów, które sprawią, że klient nie wyrzuci Twojej ulotki do kosza

Co zrobić, żeby klient nie zignorował Twojej ulotki i nie pozbył się jej bez zapoznania się z ofertą? Przedstawiamy 5 elementów poprawiających skuteczność tej tradycyjnej formy reklamy i promocji.

1. Grupa docelowa

Ulotka, która jest przeznaczona dla wszystkich, jest tak naprawdę dla nikogo. Dlatego na samym początku musisz określić swoją grupę docelową. Dzięki temu ulotka dotrze do osób, które rzeczywiście mogą zainteresować Twoje usługi.

2. Magnetyczny nagłówek…

Dobry nagłówek potrafi zadziałać jak magnez. Pamiętaj- klient chce, żebyś odpowiedział na jego problemy, na sprawy, które go nurtują. Wykorzystaj to tworząc nagłówek. Musisz wzbudzić zaufanie oraz wykorzystać siłę swojego autorytetu, np. „Wiemy, jaka fryzura sprawi, że on nie przejdzie obok Ciebie obojętnie…”. To przykładowe hasło salonu fryzjerskiego. Intrygujące, tajemnicze i nieco inne.

3. … i równie magnetyczny tekst

Adres, numer telefonu mapka, lista usług… To oczywiście niezbędne elementy wzorcowej ulotki. Jednak czy wystarczą one, aby ulotka była skuteczna? Nie. Potrzebny jest „haczyk”, który spowoduje, że Twoja ulotka nie wyląduje w koszu. Klient zastanawia się, dlaczego Twoja oferta jest lepsza niż oferta konkurencji, dlatego obiecaj mu konkretne korzyści. Buduj historię, odwołuj się do przeżyć i doświadczeń.

4. Nakłaniaj do działania

Musisz pokazać klientowi, co dokładnie ma zrobić, np. „Zadzwoń i zarezerwuj wizytę”. Jeszcze lepiej, gdy dorzucisz do tego konkretną korzyść: „Przyjdź z tą ulotką i odbierz 10 % zniżki”. Ulotka bez żadnego komunikatu nie odegra swojej roli. Klient nie będzie czuł, że jej posiadanie może mu przynieść jakiekolwiek profity, dlatego szybko się jej pozbędzie.

5. Czytelność = profesjonalizm

Postaw się na miejscu klienta. Czy zaciekawi Cię pstrokata ulotka, na której tekst jest nieczytelny, a wstawiona grafika jest w niskiej jakości? Możesz wierzyć lub nie, ale czytelność świadczy o jakości Twoich usług. Klient nie przeczyta Twojej ulotki od deski do deski- zadbaj o to, aby główne komunikaty były wyróżnione.
Kiedy ulotka będzie gotowa, pokaż ją zaufanej osobie. Wskazówki osoby postronnej są bardzo cenne! A kiedy projekt będzie dopięty na ostatni guzik, prześlij go do nas! Zadbamy o jego wydruk.