Personalizowane teczki ofertowe to nie tylko akcesorium do przechowywania dokumentów oraz kompletowania ofert dla kontrahentów. Dobrze zaprojektowany folder stanowi świetną reklamę marki. Ważne, aby zawarty na niej przekaz był czytelny i nawiązywał do branży, w której działa dana firma. Przykładem realizacji z uwzględnieniem tych zasad jest projekt teczki dla Acrabit.

Teczki dla Arcabit

Arcabit to polski program antywirusowy dla domów, szkół, urzędów oraz firm. Logo marki nawiązuje do głównej idei aplikacji, którą jest zabezpieczenie przed zagrożeniami czyhającymi na użytkowników w Internecie.

W projekcie teczki wykorzystano trzy kolory, które pozwoliły na stworzenie spójnej koncepcji – czerwony, biały oraz czarny. Biało-czerwone grafiki o prostych liniach przykuwają uwagę, nie przytłaczając całości. Patrząc na folder, od razu można się zorientować, w jakiej branży działa firma Arcabit.

Wewnątrz teczki dodatkowo znalazły się podstawowe informacje o programie antywirusowym. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany aplikacją, może szybko zapoznać się z danymi o niej, bez konieczności korzystania z wyszukiwarki internetowej.

Teczka to prosty model folderu ofertowego. Jest otwierana niczym zeszyt. Wewnątrz znalazły się skrzydełka, które chronią dokumenty przed przypadkowym wysunięciem. Wytrzymały karton, z którego została wykonana teczka, sprawia, że może ona posłużyć przez dłuższy czas, chroniąc dokumenty i ułatwiając ich przenoszenie oraz przechowywanie.

Teczki kolorystycznie nawiązujące do marki

Minimalistyczne rozwiązania, które łączą w sobie zestawienie 2 – 3 podstawowych kolorów nawiązujących do marki, wykorzystywane są m.in. w projektowaniu teczek ofertowych. Nieprzytłaczająca, czytelna forma z bezpośrednim powiązaniem z branżą, w której działa dana firma to klucz do sukcesu.

Decydując się na folder w prostej odsłonie, najlepiej postawić na projekt graficzny, który wykorzystuje kolory związane z marką. W przypadku Arcabit jest to barwa czerwona i biała – obie znajdują się w logo firmy. Uzupełnieniem jest kolor czarny – uznawany za najbardziej uniwersalny, pasujący do praktycznie wszystkich zestawień kolorystycznych.

Dobrze zaprojektowana teczka ofertowa jest reklamą marki. Wystarczy jedno spojrzenie, aby zorientować się, w jakiej branży działa firma. To pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy potencjalny klient zainteresuje się informacjami zawartymi na okładce folderu.