Elegancja, ponadczasowość, klasyka – to pierwsze skojarzenia, jakie klienci mają, patrząc na minimalistyczne opakowania utrzymane w stonowanej kolorystyce. Do podobnych wniosków można dojść, przyglądając się projektowi pudełka Nespresso. Zostało ono przygotowane specjalnie na potrzeby jednej z akcji marketingowych.

Klasyczne opakowanie Nespresso

Klasyczne, ozdobne pudełko zostało zaprojektowane z myślą o firmie Nespresso. Uwzględniono założenia marki, która kojarzona jest z produktów minimalistycznych, lecz nowoczesnych i wysokiej jakości. Oszczędność formy zastosowana w przypadku tego opakowania potwierdza, że czasami najprostsze rozwiązania są tymi najlepszymi. Całość prezentuje się stylowo i klasycznie. Minimalizm wyróżnia się na tle innych opakowań, tym samym przykuwając uwagę klienta.

Pudełko dla Nespresso zostało przygotowane z myślą o jednej z akcji marketingowych. Wewnątrz znalazło się miejsce na kapsułki oraz magazyn. Opakowanie wykonano z wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu jest wytrzymałe oraz odporne na uszkodzenia. Estetyczna forma pudełka w połączeniu z odpowiednią technologią produkcji pozwoliły uzyskać ponadczasowe opakowanie w nowoczesnym wydaniu.

Minimalizm – czy naprawdę jest ponadczasowy?

Patrząc na światowy rynek pudełek, można zaobserwować, że duża część globalnych gigantów działających w różnych branżach, wykorzystuje w swoich projektach minimalizm. Najwięksi producenci, zdając sobie sprawę z tego, że pierwsze skrzypce ma grać ich produkt, decydują się na zastosowanie opakowania minimalistycznego, o prostej, klasycznej formie.

Połączenie koloru czarnego jako tła oraz białych liter pozwala zachować pudełko w duchu standardowego, ponadczasowego minimalizmu. Napis, będący jednocześnie logo marki, stanowi jedyny akcent, który skupia na sobie uwagę klienta. W otoczeniu różnokolorowych, czasami nawet krzykliwych projektów, to właśnie minimalistycznie opakowanie wyróżnia się na tle innych.

Kluczem do sukcesu wykorzystania prostej formy jest zastosowanie stonowanej kolorystyki, która bezpośrednio nawiązuje do marki. Tak jak w przypadku Nespresso wykorzystano barwy: czarną i białą – które zastosowano w logo firmy. Minimalizm to połączenie 2 – 3 kolorów, które współgrają ze sobą i wprowadzają harmonię do projektu.