Prosta, oszczędna forma opakowań pozwala produktom wyróżnić się na tle innych. Zastosowanie tego typu pudełek sprawia również, że klient skupia się przede wszystkim na produkcie, a nie towarzyszącej mu otoczce. Minimalistyczny projekt podkreśla minimalizm oraz funkcjonalność akcesoriów, które znajdują się wewnątrz opakowania. Koncepcję oszczędności formy wykorzystano podczas realizacji dla Oakywood.

Opakowania Oakywood – minimalizm i nowoczesność

Oakywood to producent stylowych akcesoriów z drewna. Produkty marki znane są nie tylko w Polsce, ale także w różnych krajach na świecie. Z racji tego, że są one eksportowane, ważne było, aby opakowania pełniły także funkcję ochronną podczas transportu. Mają one trafić do klienta w nienaruszonym stanie. Uzyskanie takiego efektu możliwe było dzięki zastosowaniu odpowiedniego projektu oraz wysokiej jakości materiałów. Wytrzymały karton jest odporny na uszkodzenia, zwiększając tym samym bezpieczeństwo akcesoriów znajdujących się wewnątrz.

Podczas realizacji projektu dla Oakywood nie zapomniano jednak o estetycznym aspekcie. Opakowania łączą w sobie oszczędność formy z przekazaniem podstawowych informacji o produkcie. Kolorem dominującym jest biały, elementy wyróżniające zostały utrzymane w barwie zielonej, która nawiązuje do natury. Z racji tego, że akcesoria Oakywood są wykonane z drewna, pozwala to podkreślić charakter „eko” produktów. Oszczędna, prosta czcionka bezszeryfowa podkreśla minimalistyczny charakter pudełka. Zdjęcie akcesorium zwiększa czytelność przekazu, a klient nie musi domyślać się, co kryje się wewnątrz. Jest w stanie wyobrazić sobie produkt oraz jego zastosowanie bez otwierania opakowania.

Oszczędna forma pudełek

Zastosowanie oszczędnej formy w przypadku projektu opakowań to świetne posunięcie, gdy zależy nam na uzyskaniu profesjonalnego, stylowego i ponadczasowego pudełka. Na przestrzeni lat trendy zmieniały się dość dynamicznie. Można jednak zauważyć pewien jeden wspólny element obecny na rynku. Niektórzy z producentów chętnie decydowali się na minimalistyczne opakowania. Było to podyktowane zarówno względami funkcjonalnymi, jak i estetycznymi oraz finansowymi.

Współcześnie jednak można zauważyć, że po sprawdzone rozwiązania i oszczędność formy pudełek, sięgają marki znane na całym świecie. Globalni giganci stosują minimalistyczne opakowania po to, aby zapewnić pełne skupienie klienta na produkcie znajdującym się wewnątrz. Proste projekty są również bardziej czytelne. Znajdują się na nich podstawowe informacje, do których klient chce mieć bezpośredni dostęp – jak już zostało wspomniane, bez konieczności otwierania pudełka.