Budowanie pozytywnego wizerunku marki jest bardzo ważne – wiadomo to nie od dziś. W tym celu firmy stosują różne praktyki. Jedną z nich jest opracowanie identyfikacji wizualnej marki. Składa się na nią wiele elementów, w tym koncepcja kopert firmowych. Przykładem jednej z realizacji jest projekt dla poradni dietetycznej La Caloria.

Projekt kopert dla La Caloria

Poradnia dietetyczna La Caloria świadczy usługi z zakresu szeroko pojętej dietetyki. Projekt kopert stanowiący część identyfikacji wizualnej marki bezpośrednio nawiązuje do obszaru działań firmy. Pozytywne skojarzenia związane z kolorem zielonym to nie jedyny atut tej realizacji. Na kopercie znalazło się również logo marki, estetycznie wkomponowane i niezaburzające harmonii projektu. Miejsce na dane adresowe wyróżnione zostało poprzez dodanie białego okienka. Pozwoliło to na zwiększenie czytelności napisów bez zaburzania ładu i estetyki koperty.

Klasyczna forma oraz różne rozmiary ułatwiają wkładanie i wyjmowanie dokumentów. Tego typu koperty świetnie sprawdzają się do wysyłania listów, a także wręczania zaproszeń na eventy czy kart lojalnościowych dla klientów.

Kolor zielony w projektowaniu opakowań

Kolor zielony bezpośrednio kojarzony jest z tym, co naturalne, bliskie przyrody. W świecie reklamy symbolizuje między innymi harmonię oraz świeżość. Kojarzony jest pozytywnie. W przeciwieństwie do barwy czerwonej oznacza bezpieczeństwo, przywraca równowagę, uspokaja. Zieleń jest harmonijna, wiązana z relaksem. Niewątpliwie ułatwia budowanie zaufania wśród klientów.

Zielony wykorzystywany jest w świecie projektowania opakowań m.in. po to, aby podkreślić nieszkodliwość czegoś, dobry wpływ lub też naturalne pochodzenie. Barwa ta ma ogromny ładunek pozytywnej energii. Symbolizuje nadzieję i szczęście. Uważa się również, że pomaga w analizowaniu oraz podejmowaniu słusznych decyzji.

Kolor zielony chętnie stosowany jest w projektach firm, które specjalizują się m.in. w poradach dietetycznych, żywności ekologicznej, produktach ekologicznych, medycznych, kosmetykach naturalnych, usługa turystycznych oraz usługach zdrowotnych.