Celem produktu jest dotarcie do jak największej grupy zainteresowanych nim odbiorców.Jest to po prostu handel, który stanowi największy rynek na świecie,a z tym się wiąże oczywiście konkurencja. Stąd również bierze się tak rozbudowana i intensywna reklama, za pomocą której producenci docierają do świadomości klientów.

Jeśli jednak nie pozostanie w ich pamięci nazwa i wygląd produktu to pozostaje reklama bezpośrednia w postaci opakowania. Większość opakowań produktów, wykonana jest obecnie z tworzyw sztucznych. Im bardziej barwne i innowacyjne jest opakowanie produktu, tym większym cieszy się zainteresowaniem.

Konsument, biorąc do ręki dowolne opakowanie musi się nim zachwycić, jeśli tak się nie stanie to znajdzie on inne opakowanie,które przykuje Jego uwagę.Żeby tak się nie stało, musi ono dobrze wywiązać się ze swojej roli.Dlaczego konsumenci wybierają takie a nie inne opakowanie,co jest tutaj motywem przewodnim?

Potrzeby zmieniają się w zależności od typu produktu, jego klasy, środowiska sprzedaży i wielu innych czynników. Na poziomie wspólnym dla wszystkich opakowań, funkcje te pozostają niezmienne i łatwo je wyodrębnić, przynajmniej po to, aby poznać ogólny, czysto teoretyczny obraz oczekiwań konsumentów niezależnie od sektora, w jakim umieszczony jest dany produkt.

Powstało wiele badań i analiz przeprowadzonych na konsumentach, które miały za zadanie stworzyć obraz takiego opakowania, które skłoni konsumenta do zakupu. Jednak nakłonienie go do tego jest trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Typowy konsument wchodząc do sklepu albo polega głównie na swoim doświadczeniu, albo ulega reklamie wizualnej, promocjom oraz zachęcającemu wyglądowi opakowania – i tu pojawia się zadanie dla projektanta – należy sprawić, by klient uległ naszej ofercie.

Przede wszystkim poprzez zróżnicowanie produktu, co ułatwi konsumentowi wybór oraz przedstawienie korzyści płynących z tego wyboru. Umieszczanie informacji na opakowaniu,ponieważ coraz częściej je czytamy,a w szczególności na produktach spożywczych.